<> نقش حسابرسان مستقل در شفافیت اطلاعات مالی بانکها و موسسات اعتباری
نوشته شده توسط : سید محمد حسینی

 

Image result for ‫حسابرس‬‎ 

 

 

به منظور برقراری ارتباط مستمر و موثر مابین بانک مرکزی و حسابرسان مستقل بانکها روز دوشنبه 1393/12/18 نشستی با عنوان “بررسی نقش حسابرسان مستقل و بازرسان قانونی در شفافیت اطلاعات مالی بانکها و موسسات اعتباری “  با هدف تبادل نظر و طرح انتظارات متقابل بانک مرکزی و حسابرسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این نشست باحضور دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی، تهرانفر معاون نظارتی، نمایندگان جامعه حسابداران رسمی ایران ، سازمان حسابرسی و سازمان بورس و شرکاء و مدیران ۱۶ موسسه حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران که وظیفه حسابرسی بانکها و موسسات اعتباری را برعهده دارند ، در ساختمان میرداماد برگزار شد.
در این نشست ضمن اشاره بر اهمیت سلامت اداری تاکید شد بانکها علاوه بر نقش مهمی که در اقتصاد کشور دارند، دارای کارکردها و مسئولیت های اجتماعی ویژه ای نیز هستند که رسالت آنها  را از سایر بنگاه های اقتصادی متمایز می سازد.
بخش قابل ملاحظه ای از نقش نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر وضعیت و عملکرد مالی بانکها و موسسات اعتباری از طریق حسابرسان مستقل به عنوان یکی از ارکان نظارتی و بازوی اجرایی بانک مرکزی محقق می شود، لذا کیفیت رسیدگی ها و گزارش های حسابرسی و بازرسی قانونی نقش مهمی را در شفافیت مالی بانکها و موسسات اعتباری ایفا می کند.
در این جلسه همچنین درخصوص محورهایی چون طبقه بندی صحیح تسهیلات ، اخذ ذخایر کافی و مناسب برای مطالبات مشکوک الوصول، نحوه شناسایی درآمد به روش تعهدی ، کیفیت سود و رعایت حدود مقرراتی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتنی است در ادامه این نشست، دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی ضمن تبیین انتظارات بانک مرکزی از حسابرسان مستقل و بازرسان قانونی بر لزوم ارائه اظهارنظر دقیق و حرفه‌ای درخصوص محورهای یادشده ، تاکید نمود و مقرر گردید برگزاری این نشست ها تداوم یابد.

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار و اطلاعیه های امور مالیاتی , ,
:: بازديد از اين مطلب : 331
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


راه حل صحيح موفقيت اين است که اشتياق شما به پيروزي بيشتر از ترس شما از شکست باشد.